Menu

Internet Marketing een dagelijks ritueel

augustus 28, 2015 - Business / Marketing and Advertising

Internet marketing onderscheidt zich van traditionele marketing daar het een activiteit is die gedurende de complete levensduur van een website plaats vindt. Bij traditionele marketing is dit gedurende de levensduur van een product of dienst. Daarnaast verandert internet marketing continue, terwijl traditionele marketing veel “stabieler” is. Het begrip internet marketing is eigenlijk een verzameling van verschillende marketing technieken die gebruikt worden om uw producten of diensten met behulp van zelf artikelen plaatsen op het internet te promoten. Internet marketing wordt ook wel online marketing genoemd, op enkele zeer kleien nuances na is dit correct. Wanneer men overigens internet marketing hetzelfde noemt als digitale marketing is dit absoluut incorrect. Digitale marketing staat voor het promoten van producten of diensten met behulp van digitale technieken (displays, audio, enz.), dit kan via het internet (online) gebeuren, maar ook standalone (offline.

Dagelijks internet marketing

Voordat aangevangen kan worden met de internet marketing van een product of dienst, moet eerst in een plan vastgelegd worden wat de doelstellingen zijn, wat de doelgroep is, wat de gehanteerde methode(s) is (zijn) – wil ik digital marketing gebruiken, dan moet ik rekening houden met displays en dergelijke, welk budget beschikbaar is, wat de doorlooptijd is en rapportage afspraken. Nadat dit vastgelegd is en het budget ten behoeve van de internet marketing activiteit beschikbaar is, wordt aangevangen met een studie op basis van de concurrentie en de passende zoekwoorden en zoekbegrippen. Op basis van de resultaten wordt vastgelegd waaraan de te bouwen website / homepage of landingspagina moet voldoen (naamgeving domein, titel, descriptie, enz.). Na goedkeuring wordt een passende domeinnaam gezocht, geregistreerd en gehost. Vervolgens begint de tekstschrijver, op aangeven van marketing, conform de Google on-page regels de website te schrijven. Daar Google content is King hoog in zijn vaandel heeft staan, moet deze tekst zeer relevant zijn ten opzichte van de zoekwoorden en zoekbegrippen en het product of de dienst. Daarnaast is een minimum van 500 woorden een belangrijk issue voor Google. De design afdeling zorgt voor de afbeeldingen. Nadat de site online staat wordt deze geïndexeerd (aan Google aangemeld), waarna de off-page activiteiten starten.

Zoekmachine optimalisering en internet marketing

Een groot deel van de activiteiten (en het budget) binnen internet marketing gaat naar zoekmachine optimalisering (in de volksmond SEO genoemd). Zeer rudimentair gezegd bestaat SEO uit twee onderdelen on-page en off-page SEO. On-page zijn alle maatregelen die genomen worden om de site compleet conform de Google richtlijnen op te stellen en in te richten. Hierbij speelt content marketing een belangrijke rol. Met behulp van off-page SEO wordt de site op verschillende, relevante, externe websites voorzien van, relevante, artikelen met een verwijzing naar uw site. Artikel marketing als onderdeel van internet marketing kan u hierbij zeer goed ondersteunen en zal het resultaat, hoge ranking door internet marketing verbeteren.

 

https://www.zipzoo.nl